Thursday 24 January 2013

persoalan mengenai upu

saya sebenarnya keliru sangat sekarang ni sebabnya, masa saya ambil no pin upu kat sekolah haritu, cikgu kauseling ada cakap yang jangan isi upu tu dengan universiti yang sama melebihi empat. saya tak pasti la maksud cikgu tu universiti yang sama+bidang yang sama atau universiti yang sama+bidang yang berlainan.

ok saya dah tahu nak ambil bidang apa semua. cuma yang jadi masalahnya adalah semua bidang yang saya nak tu dekat UITM. so macam mana ni? saya ada tanya abang saya dan dia kata takpa kalau nak isi upu bidang yang lain-lain tapi universiti yang sama.

saya kalau boleh nak mintak diploma ja. kalau asasi pun mungkin asasi undang-undang. tapi saya dah fikir kalau boleh nak sambung diploma ja. sebab takut la nanti tak boleh ikut kalau pegi matrik atau asasi ni. tambah pula saya ni jenis yang lambat tangkap heee.

so, saya nak mintak pendapat la boleh tak isi kelapan-lapan pilihan tu dengan universiti yang sama tapi bidang lain-lain.

8 comments:

CD said...

actually xjadi isu pun.. yg penting the first 4 or 8 (xsure) yg adik nak isi tu yg penting.. lagipun adik nak isi untuk phase 1 punya.. so, adik isi je dulu, nnt dah kuar result, buat keputusan yg muktamad la untuk phase 2.. tapi, jangan la harap kat satu universiti saja.. coz setiap u, lain syarat kemasukannya.. insyaAllah kalau ada rezeki, dapat la kat tempat yg adik nak :)

betty said...

ikut opengalaman akak,, boleh je..
dulu choice akak dari no.1 sampai 4 tu bachelor Occupational therapy uitm.. bagi akak,, to show the interest betapa kite nak course tu kat universiti tu..

cik husna said...

http://luvelyhuzzy.blogspot.com/2013/01/pendapat-tentang-pengajian-2.html

saya dah selesaikan masalah awak . maaf andai ada kesilapan :>

Amanina said...

saya nak bagi pendapat pun tak reti sebab saya sendiri pun tak mohon lagi. ingat nak mohon lepas dapat result :D

syirarr chan said...

terima kasih semua.

Unknown said...

sama lah kita. Saya pun bawu nk isi UPU, tapi x reti lah plak.. X baper paham cngat. So kena lah mintak tlong ngan mama.. Hhehee!

Harap2 msalah awk dh selesai..

faY said...

UPU tu uttk semua uni kt mlaysia, utk UiTM, adik beli no pin khas UiTM kt BSN. adik boleh isi semua pilihan uni UiTM tp kena alert lah maybe dh tutup or tak bukak lg utk pmohonan UiTM.

Unknown said...

saye da beli no pin isi tak lagi..nak google n cri information sket.. ape2 pon!! gud lark...

 

Blog Template by BloggerCandy.com